تبلیغات
azma - ژنرال‌های آمریکایی فیلم‌های هالیوود را قبل از اکران مرور می‌کنند

تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

چت روم


RSS

azma
اولین نیستیم! ولی بهترینیم!

پنجشنبه 19 اسفند 1389

ژنرال‌های آمریکایی فیلم‌های هالیوود را قبل از اکران مرور می‌کنند
مرتبط با : خارجی
ایگاه اینترنتی اپنیون میکر در گزارشی افشا کرد که تمام فیلم‏های جنگی که از طرف پنتاگون حمایت می‏شوند قبل از به روی پرده رفتن، توسط دریادار‏ها و ژنرال‏ها مرور می‏شوند و رسانه‌ها افکار عمومی را برای جنگ آماده می‏کنند و نیمی از بودجه جنگ را به حساب‏های شخصی افراد خاصی سرازیر می‏کنند.

 

رابطه بین هالیوود و پنتاگون

رابطه بین هالیوود و پنتاگون

 

بقیه در ادامه مطلب...

پایگاه اینترنتی اپنیون میکر در گزارشی افشا کرد که تمام فیلم‏های جنگی که از طرف پنتاگون حمایت می‏شوند قبل از به روی پرده رفتن، توسط دریادار‏ها و ژنرال‏ها مرور می‏شوند و رسانه‌ها افکار عمومی را برای جنگ آماده می‏کنند و نیمی از بودجه جنگ را به حساب‏های شخصی افراد خاصی سرازیر می‏کنند.

پایگاه اینترنتی” اپنیون میکر “(opinion maker) در مقاله‏ای به قلم نویسنده پاکستانی‏الاصل مقیم انگلیس “اویس بلال” (Awais bilal ) و با عنوان رسانه‌ها، مجموعه‌ای از دروغ‌های بزرگ نوشت: هر کس که به رسانه‏ های الکترونیکی دسترسی دارد، نیاز دارد که یک واقعیت اولیه و اساسی را درک کند و آن اینکه تنها چیزی که می‏بیند توهمات است. شگفت ‏انگیز است که چنین معضل بزرگی هیچگاه محل توجه مردم قرار نگرفته است.

“هال بکر” (Hal Becker) نویسنده همزمان ۴۶ مجله و روزنامه بازرگانی در سراسر جهان، در مصاحبه‏ای در سال ۱۹۸۱ گفت:

“من راز اینکه چگونه آنچه را که می‏خواهم در باور مردم آمریکا بگنجانم می‏دانم، فقط بگذارید تلویزیون را کنترل کنم! آنچه که در تلویزیون به نمایش در‏می‏آید به سرعت به یک واقعیت تبدیل می‏شود. اگر در تلویزیون، تصاویر به صورت متناقض به نمایش درآیند، مردم شروع می‏کنند به تغییر دادن جهان خارج با آنچه که در تلویزیون می‏بینند.”

بوش و بلر دستور کار جنگ در عراق را در رسانه‌ها خریدند

رابطه بین هالیوود و پنتاگون

رابطه بین هالیوود و پنتاگون

مساله در گذشته و حال چنین بوده است. به جای کلمه “متوسط مردم آمریکا” در مصاحبه “هال بکر”، ما می‏بینیم که “همه مردم” آنچه را که در تلویزیون می‏بینند باور می‏کنند.

به گفته وی، وضعیت نگران گننده است. ما شاهد آن بوده‏ایم که برنامه جنگ، در صحنه رسانه‏ها ابتیاع می‏شود. بوش و بلر دستور کار جنگ عراق را در همین رسانه‏ها خریدند. عراقی‏ها قبل از جنگ واقعی در مقیاس بزرگی ترسیده بودند ولی آنها با فریب و اطلاعات نادرست، که عراق سلاح کشتار جمعی دارد و اینکه عراقی‏ها تهدیدی برای بقیه دنیا هستند، یک نوع اعتیاد در سراسر دنیا ایجاد کردند و همین باعث شد که از طرف ملت‏های دوست‏دار صلح و مردم آمریکا، برای حمله به عراق چراغ سبزی به دولت آمریکا داده شود.

ولی در حال حاضر، توده های مردم در آمریکا و سراسر جهان، فکر کردن در مورد دستاورد‏های آمریکا در حمله به عراق را آغاز کرده و شروع کرده‏اند به سوال کردن در مورد مشروعیت و صحت گزارشاتی که حاکی از وجود سلاح‏های کشتار‏جمعی در عراق بوده، و در این زمینه پرس‏و‏جو می‏کنند.

جنگ عراق ۷۴۰ هزار زن را بیوه و ۴ و نیم مییون انسان را بی‌خانمان کرد

به آنها گفته نشد که ۷۴۰ هزار زن را بیوه و ۴٫۵ میلیون انسان را بی‏خانمان کرده‏اند. به آنها گفته نشد که مردم عراق را به رنج انداخته‏اند و این جایی است که هالیوود به میدان می‏آید.

هالیوود جهانی نقاشی شده از توهمات ارائه می‌کند

هالیوود بهشت صنعت فیلم‏سازی است. فیلمسازان هالیوود ثروتی از تجربه دارند. آنها به مردم، جهانی نقاشی شده از توهمات ارائه می‏کنند. دولت آمریکا به خوبی آگاه است که واقعیت‏های جهان توسط فیلمسازان دستکاری شده است و نگرش مردم نسبت به این رویداد‏ها، همان چیزی است که آنها در فیلم‏هایشان به مردم نشان داده‏اند.

برای مثال بعد از جنگ ویتنام، در فیلم‏هایی نظیر “شکارچی گوزن” The Deer Hunter (1978) ،”جوخه” (Platoon 1986) و “صبح بخیر ویتنام” (Good Morning Vietnam (1987 و ” کلاه سبز″ (The Green Berets 1968) جنگ را به تصویر کشیدند. آنها در این فیلم‏ها واقعیت جنگ را به توهمات برگرداندند و تماشاگران گمان کردند که این فیلم‏ها نمایندگان واقعی جنگ ویتنام است و به این ترتیب توهمات را جاودانه کردند.

آنچه درباره جنگ عراق القاء شد، دروغی بیش نیست

بعد از هر حادثه مهم جهانی، هالیوود هرگز به تصویر کشیدن آن را رد نمی‏کند. جنگ عراق هم تفاوتی نداشت. فیلم‏هایی نظیر “نیروی دریایی آمریکا” (Jarhead 2008) و فیلم برنده جایزه اسکار، (The Heart Locker 2008) در سینما‏های سراسر جهان به نمایش گذاشته شد. مردم باید بفهمند که آنچه که در مورد جنگ عراق به آنها القا شد، دروغی بیش نیست چون این جنگ صرفاً برای منافع مالی طرح‏ریزی و اجرا شد.

این جنگ‏ها برای یک قشر برگزیده آمریکا فرصتی را هم فراهم کرد تا از طریق قرارداد‏های مختلف جنگی، نیمی از بودجه جنگ را به حساب‏های بانکی شخصی خود واریز کنند.

رابطه بین هالیوود و پنتاگون ازدواج بین منافع است

می‌توان گفت که رابطه بین هالیوود و پنتاگون، ازدواج بین منافع و یا بهره‏برداری دوطرفه است. فیلم‏سازان که جا پای سیاست‏های نظامی پنتاگون می‏گذارند، برای فیلم‏های خود تجهیزات جنگی مجانی دریافت کرده و به این ترتیب از طرف پنتاگون حمایت می‏شوند.

از طرفی هم پنتاگون به متن نمایشنامه‏ها دسترسی پیدا کرده و تغییراتی در آن ایجاد می‏کنند. تمام فیلم‏های جنگی که از طرف پنتاگون حمایت می‏شوند قبل از به روی پرده رفتن، توسط دریادار‏ها و ژنرال‏ها مرور می‏شوند.

تانک‌ها، جت و دیگر تجهیزات نظامی، در فیلم‏های جنگی از پنتاگون قرض گرفته می‏شود این بدان معناست که مالیات‏دهندگان آمریکا، سرمایه‏گذاری می‏کنند تا توهمات برای آنها به نمایش گذاشته شود. این یک موقعیت پیروز – پیروز برای پنتاگون و هالیوود است و تنها قشری که رنج خواهند برد مردم آمریکا هستند که از حقیقت محروم می‏شوند.

علیرغم توهمات قدرتمندی که توسط تلویزیون و فیلم‏ها ارائه می‏شود، ما به عنوان عموم مردم نباید به خود اجازه دهیم که تحت تاثیر توهمات قرار بگیریم. این توهمات قدرتمند یک جنون عمومی ایجاد می‏کند که می‏تواند برای آینده جهان، پیامد‏های ترسناک داشته باشد.

ما به دیگران قدرت به هم بافتن توهمات را می‏دهیم تا برای ما نمایش دهند و خود را عادت داده‏ایم به دیدن چیز‏هایی که وجود خارجی ندارند.



...



نوشته شده توسط ابوالفضل ظهوریان در ساعت 04:02 ب.ظ
نظرات ()


مدیر وبلاگ: ابوالفضل ظهوریان


به وبلاگ چند امتیاز میدهید؟











صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لینك آر اس اس | تماس با ما | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.